Egyik alvállalkozóm komoly bajba került pár hónappal ezelőtt, mert egy nagynevű régi dunántúli cég több millió forint értékben nem fizette ki a korábban tisztességesen elvégzett szolgáltatásának árát.
Már több hónapja húzódott az ügy, a szokásos hitegetéssel, telefon fel nem vétellel stb. Végén már kérdéseire, leveleire, sem kapott semmiféle reakciót, és…megunta és a behajtással nem kevés pénzért megbízta az egyik jó nevű nemzetközi hálózattal rendelkező követeléskezelő hazai fiókját. A megfelelő szakmaisággal párosult hivatalos fellépés rögtön megtette hatását.
A szerződés aláírását követő 10 napon belül a behajtó cég megkeresését követően
- az adós maga jelentkezett a fuvarozónál,
- tartozása rendezésére maga tett fizetési ajánlatot (ezt a fuvarozóm elfogadta),
- elkezdett a megállapodásuk szerint pénzt utalni, mely azóta is a megbeszélt rendszerességgel zajlik,
A nem fizetési probléma végül megoldódott, természetesen a behajtó cég jutalékát ki kellett fizetnie. Ez még mindig jobb, mert így
– a holtpontról elmozdult az ügy,
– előre kalkulálható a behajtó jutaléka,
– és csak akkor esedékes, ha sikeres a behajtás,
A fuvarozóm régi motorosként már több más követeléskezelővel volt kapcsolatban, egyikre sem tudott jó szívvel gondolni, mert érdemi eredményt egyik sem produkált korábban.
Miért érdemes egy helyi ügyvédi iroda helyett, vagy akár magunk helyett nemzetközi követeléskezelő céget bevonni még akkor is, ha nem külföldi, hanem magyar cég az adósunk?
Azért mert,
- a cég nagy nemzetközi háttere eleve tekintélyt parancsoló,
- ha multi cég az adósunk, akkor eleve más szóba sem jöhet,
- mert naponta ez a feladatuk ellentétben az ügyvédi irodával, vagy velünk, így nagyobb a tapasztalatuk is e téren,
- mert e cégek követeléskezelési tevékenysége szorosan kapcsolódik hitelfedezeti biztosítási tevékenységükhöz, és ebből következik, hogy elemi érdekük minden követelést behajtani. Ellenkező esetben veszteség éri biztosítási tevékenységüket, melyet nem engedhetnek meg maguknak, mivel az alaptevékenységükből, a hitelbiztosításból élnek,
- az elmúlt évek leírási vesztesége a legtöbb fuvarozó esetében magasabb összeget tesz ki, mint egy ilyen profi cég jelenléte a folyamatban,
Az a ritka kevés hazai fuvarozó, aki rendelkezik, vagy rendelkezett ilyen nemzetközi követeléskezelővel kötött szerződéssel, és ezt a tényt minden számláján a megfelelő formában jelzi is, annak a számláit mind a hazai, mind a külföldi megbízók elsőbbséggel fizetik ki. Ez egyértelmű tapasztalat.
Hogy miért? Azért, mert tudják, hogy a törvényes kereteken belül csak veszíthetnek, ha nem fizetnek időben. Ezt hívják garanciának. Természetesen egy ilyen szerződés fenntartása bele kerül némi pénzbe, de ez a biztonság ára egy kockázatos(abb) piacon.