+3626-550196 info@networksped.hu

Köszönöm F. Tibornak a többeket is érintő hozzászólását. Talán nem túlzok, ha azt mondom, a hazai fuvarozók kb.80%-a megtapasztalta már azt, amiről most ő ír. A jelenség okát én nagyon mélyről eredőnek látom. A kiváltó okokat megszüntetni sem egyszerű, de egy kisebb vállalkozásom keretében a közeli hetekben kísérletet teszek rá.

A kiszolgáltatott helyzet tarthatatlansága ad nekem energiát, hogy legalább azokat, akikben még van némi kitartás, sikerüljön egy másik, kellemesebb pályára irányítani. Erről bővebben a következő bejegyzésemben írok.

Azok a cégek, akik egyszerűen rábízzák magukat a piacra, annak szeszélyeire, teljes mértékben kiszolgáltatják magukat megbízóiknak. Ennek egyik következménye a 60-120 napos fizetési határidő is, amiről F. Tibor ír. A fuvarozóknak ilyen helyzetben a szakmától, az élettől és egyáltalán mindentől elmegy a kedvük. Teljesen megértem.

Az ok okozati összefüggést itt az alapvető marketing ismeretek hiányában látom. Ezen nem a közgazdasági egyetemeken és szakokon tanított idióta nagyvállalati marketinget értem, hanem azokat a KKV-k részére kifejlesztett ?gerilla? marketing ismereteket és technikákat, melyeket idehaza csak egy nagyon szűk réteg ismer, és még kevesebb cég alkalmaz a gyakorlatban. A szállítmányozók, fuvarozók körében ezek az eszközök, technikák szinte teljesen ismeretlenek. Ugyanakkor a nagyobb nemzetközi speditőr cégeknél ezt a fajta tudást profi módon alkalmazzák a gyakorlatban is.

És a versenyt ezt dönti el. Hisz mindenkinek ugyanolyan a dobozos és a hátsó emelőfalas autója, a ponyvás szerelvénye,. Ha nem különböztetem meg a cégemet, a szolgáltatásomat a többitől, akkor a megbízó ezt nem fogja helyettem megtenni. A végtelenségig és kíméletlenül nyomják a szállítókat, azokat, akik egyformák. Mindezt tehetik, mert a hazai fuvarozó társadalom még messze nem ismerte fel, hogy pozícionálnia kell szolgáltatását visszafejlesztés helyett. (Bocs Tibor, ez nem Neked szánt kritika)

Ez csak önképzéssel, további áldozatok vállalásával valósítható meg egy kis fuvarozó cégnél. A tanácsadó igénybevételének a kultúrája szintén nem alakult még ki. Nem tudjuk, hogy mikor, kitől és mit kérdezzünk, ha a weboldalunkon szeretnénk valamit módosítani, cégünk elképzelt stratégiáját online stratégiában viszont látni, stb.

Kétlem, hogy a legtöbb olyan cégnek, akinek 60-120 napos fizetési határidővel dolgozó megbízói vannak, előre átgondolt és leírt, valóban kidolgozott stratégiája lenne. Ha van leírt terve a 2010-es üzleti évre, az általában nem mikro vagy kisvállalkozás, hanem nagyobb.

A ?kicsik? legnagyobb tévedése, ha olyanok akarnak lenni, mint a ?nagyok?, és megpróbálják azokat a számukra öngyilkos feltételeket felvállalni, (60-120 napos fizetési határidő), mint a tőkeerősebb nagyobb nemzetközi speditőr cégek.

A következő bejegyzésemben igyekszem egy másik példán keresztül bemutatni a több jó megoldás közül egyet, amely hozzásegítheti a kisebb hazai fuvarozó cégeket a fent említett csapdák elkerüléséhez, a biztonságos pénz forrásához.

A veszteségek elkerülése mellett dinamikus árbevétel és profit növekedést kívánok minden blog olvasómnak,

Damásdi Tibor
E-logisztika az üzleti versenyképességért