Lajos otthon belép a zuhanyzóba, miután a felesége éppen végzett a
tusolással, amikor valaki csenget.
A feleség gyorsan maga köré csavar egy törölközőt és lemegy a bejárati
ajtóhoz.
Ajtót nyit, és látja, hogy Béla, a szomszédjuk áll ott.
Mielőtt bármit is szólhatna, Béla kikerekedett szemekkel ezt mondja: ?Adok
százezer forintot, ha ledobod magadról a törölközőt.?
Egy pillanat gondolkodás után a nő ledobja magáról a törölközőt és ott áll
pucéran Béla előtt. Béla átadja a százezer forintot és elmegy.
A nő visszaveszi magára a törölközőt és felmegy a fürdőszobába.
Amikor visszaér, a férje megkérdezi tőle: ?Ki volt az??
?Béla, a szomszéd? ? válaszolja.
?Nagyszerű? ? mondja a férj,
?és mondott valamit arról a százezer forintról, amit múlt héten adtam neki kölcsön??
Tanulság:
Ha időben megosztja üzleti tanácsadójával az üzemanyag vásárlással, hitelezéssel és ezek kockázatával kapcsolatos céges információit, megelőzheti, hogy feleslegesen kitárulkozzék az ismeretlen pénzügyi vállalkozásoknak.
Igen, ez a legnehezebb kérdés. Mert egyre kevesebben élvezik a bizalmunkat, egyre kevesebb helyen merünk a valódi problémáinkról őszintén beszélni. Mert nem egyszer már visszaéltek megelőlegezett bizalmunkkal, és úgy érezzük, többször is becsaptak, vagy becsapnak a bankok, lízing vagy faktor cégek.
Többen úgy gondolkoznak, inkább bizalmatlanok maradnak, és jól megvédik magukat ezzel minden feléjük közeledővel szemben.
A jó hír: ma már Magyarországon is kezd erősödni egy, a világ minden részén elismert, tisztességes tanácsadási kultúra. Értékesítési, marketing és online területeken egyre több etikus tanácsadó jelent meg az elmúlt 5-6 évben. Magam is több ilyen tanácsadó céggel voltam és vagyok kapcsolatban. Ami meglepő viszont, hogy a fuvarozási piacon szinte egy sem ismert közülük. De maga a tanácsadás XXI. századi kultúrája sem.
Három rövid tipp tanácsadó választáshoz:
1. Ha nem tudsz kínaiul, ne válassz kínai tanácsadót!
Ahhoz, hogy értsük egymást, muszáj közös nyelvet beszélnünk.
Ha én vagyok a tanácsadód, akkor (szerintem) az a járható út, ha én szólalok meg először a Te nyelveden. Mint ahogy az orvosnak is meg kellene tudnia fogalmaznia érthetően, magyarul a beteg felé, hogy mi a diagnózis és mi a terápia. Nem várható el a betegtől, hogy csak a latin alapfok megszerzése után forduljon orvoshoz.
Ez nem azt jelenti, hogy azonnal mindent fogok tudni az üzletedről. De annyit azért tudnom kell a céged működéséről, ami ahhoz szükséges, hogy értelmesen el tudjunk kezdeni beszélgetni. És akkor is értenem kell, hogy tulajdonképpen a gyomrod fáj, ha te a hasadról, a beleidről vagy a pocakodról beszélsz.
Aztán persze előfordulhat, hogy egy idő után megtanulod a leletek latin szakkifejezéseit is hobbiból. Sőt akár te magyarázod el a betegségedet a rokonoknak. Egy biztos:
a gyógyulásod nem múlhat a ?latintudásodon?!
2. Ne fogadj el ?konfekció? tanácsokat!
A Windex üvegtisztító mindenre jó. Üveget tisztítani, autót polírozni, pattanásokra és könyék fájásra egyaránt. Legalábbis a ?Bazi nagy görög lagzi? című filmben mindenre ezt használták. Lehet, hogy a Windex a Te fuvarozási problémáidat is megoldaná?
Nem hiszem. Éppen ezért óvakodj a ?konfekció? tanácsoktól!
Hogy bárki segíteni tudjon rajtad, ahhoz tudnia kell: honnan jössz és hova akarsz eljutni.
Ehhez ismernie kell a helyzetedet, és tisztában kell lennie a céljaiddal is.
Ha a tanácsadó nem (meg)hallgatással tölti a találkozóitok 70%-át, akkor nem ő az embered!
(Az idő maradék 30%-a pedig nagyrészt kérdésekből kellene, hogy álljon? )
3. A makacs tanácsadó a Te céljaidhoz ragaszkodik.
Képzeld el az alábbi két jelenetet egy másodosztályú kabaréból:
A) Jelenet:
– Doktor úr, agyműtétre lenne szükségem. Meg tudná csinálni ?
? Persze, milyet szeretne? Frontális lebeny? Nyúlt agy? Most nagyon népszerűek az agyszirt lebeny műtétjeink is?
B) Jelenet:
– Doktor úr, agyműtétre lenne szükségem. Meg tudná csinálni?
? Miért gondolja, hogy agyműtétre van szüksége?
? Mert fáj a fejem.
? Szóval azt szeretné, hogy ne fájjon a feje?
? Igen.
? És hogy fáj a feje?
? Szorít.
? És jó magára ez a sapka, ami a fején van?
? Sapka?? Ez nem is az én sapkám? Jé, véletlenül a gyerek sapkáját húztam fel? Köszönöm, már nem is fáj a fejem.
Az ember azért fordul tanácsadóhoz, mert tanácstalan.
A tanácstalanság leggyakoribb oka pedig nem az, hogy az ember nem tudja a megoldást, hanem, hogy nem tudja megfogalmazni a problémát.
A következő bejegyzésem további segítséget, ötleteket ad a megfelelő tanácsadó kiválasztásához.
A veszteségek elkerülése mellett dinamikus árbevétel és profit növekedést kívánok minden blog olvasómnak,
Damásdi Tibor
E-logisztika az üzleti versenyképességért
Szervusz Tibor!
Ez igazán jó cikk és igaz minden fajta tanácsadásra!
A segítő munkában pedig különös képen.
Gratulálok csak így tovább.
Farkasné Erzsébet