Milyen veszélyeknek vagyunk kitéve nap, mint nap online?
Beütöttem a Google keresőjébe a megbízható cég szavakat és a legelső természetes találatra kattintva egy blokkokba rendezett, áttekinthetően kategorizált céglistát kaptam.
A keresett témában megjelölt cég al oldalán megtudtam, hogy ezt a szállítmányozót “john 46” ajánlotta.
Érdeklődéssel hívtam a honlap üzemeltetőjét, hogy többet megtudhassak az ajánlott cégről és referencia rendszerük részleteiről, de ez nem igazán sikerült. A fiatalember közölte, hogy az interneten senki nem adja meg konkrét adatait egy ilyen ajánlás esetén sem, mert abból az ajánlónak baja származhat.
Természetesen az sem derült ki, hogy “john 46”-nak milyen szempontból volt kedvező tapasztalata a megjelölt céggel. Az üzemeltető e kérdésemre közölte, hogy ilyen mélységű információkat már nem kérhetnek az ajánlóktól, így sohase tudhatom meg, miért ajánlotta “john 46” ezt a céget. Vagyis semmivel sem lettem okosabb. Igyekeztem a tőlem telhető legnagyobb tapintattal megértetni vele, hogy ez így semmilyen többlet információt nem nyújt a már ismert cég gyűjteményekhez képest, mire a válasz: az én véleményem csak egy a tízmillióból, másoknak ez elég, higgyem el.
Az E-Logisztikai Centrummal egyik célom, hogy olyan tartalom jelenjen meg szállítmányozókról, fuvarozókról, ami segíti a döntéshozatalt a napi munkában. Eddigi tapasztalataim szerint az egyik legfontosabb szempont az első kapcsolatfelvételnél a másik cég megbízhatóságának felderítése.
Az internetet nagyon sok területen tudjuk információ szerzésére, üzleti tevékenységünk támogatására használni, de szállítmányozási téren nagyon változó a felkerült információk aktualitása.
Kevés friss tartalommal találkozni, és nagy kérdés a megbízhatóság. Azt tapasztalom, tízből nyolc esetben nem érhető el a keresett cég az internetes weboldalakon megadott telefonszámon, e-mail címen. Látszólag rengeteg információ van az interneten fuvarozó cégekről, valójában elég körülményes az ott szereplő adatok alapján cégeket elérni és tájékozódni.
Ennek talán az is oka lehet, hogy nem törekednek a fuvarozók, szállítmányozók adataik frissítésére. Biztonságosabbnak tartják a kevesebb kontaktust. Több céges weboldalon idejét múlt adatok szerepelnek, mintha még mindig olyan szépek és fényesek lennének, mint a válság előtti időkben. Pedig tudjuk, sok cégnél le kellett építeni létszámot, járműparkot. Mégis a két- három évvel ezelőtti létszám és személyzeti adatok szerepelnek. Mert olyan a hangulat, hogy a visszalépés, csökkenés nem az ésszerűséggel, a biztonsággal párosul, hanem a veszteséggel, csőddel.
Addig, amíg nem jön az ésszerűség ?divatba?, nehéz lesz ezeken az oldalakon használható információkat szerezni cégekről.
A témával kapcsolatos ötleteket örömmel veszem itt a blogban,
és a veszteségek elkerülése mellett dinamikus árbevétel és profit növekedést kívánok minden blog olvasómnak,
Damásdi Tibor
E-logisztika az üzleti versenyképességért