1. megoldási lehetőség:
Azok, akik a megérzéseikre hallgatnak, igyekeznek a megbízóikat azokra a már ismert cégekre korlátozni, akikkel kedvezőek a fizetési tapasztalataik.
Vagyis, csak a kipróbált, már bevált partnerekkel működnek együtt. Ez a fajta üzemmód akkor stabilizálhatja a céget, ha az így megmaradt partnerek rendszeres fuvarkínálata a cég forgalmának legalább 70-80%-át kiteszi. Amennyiben a rendszeres megbízásokból nem tud ilyen nagyságrend heti havi szinten megvalósulni, kénytelen a cégvezetés további partnereket bevonni. Akár eseti jelleggel is.
És itt merül fel az új, megbízható ügyfél akvizíciójának kérdése.
2. megoldási lehetőség
Abban az esetben, ha a meglévő megbízhatónak minősülő ügyfelek nem adnak elegendő feladatot, a fuvarozó a saját és értékesítői kapcsolati hálóját kihasználva igyekszik bővíteni a megbízói kört. Ennek a legegyszerűbb módja, amikor más szállítmányozók, fuvarozók partnereit valamilyen előnnyel átcsábítják. Ez az előny a legtöbb esetben a fuvarozó cég működését rendkívüli módon veszélyeztető alacsonyabb ár lehet. Az esetek 90 %-ában mást nem is ismer a fuvarozó, ezért egy öngyilkos árversenybe kezd az újabb megbízások elnyerése érdekében.
Ha ezekben a fuvarozó cégekben rendes kontrolling működne, és pontosan tisztában lenne a döntéshozó, hogy mi mibe kerül, akkor nem lenne olyan elterjedt ez a bűnös gyakorlat.
Kérem a kedves kollegákat, írják meg véleményüket a blogon. Mégpedig azért, mert a pici de lelkes olvasói közösségünk véleményem szerint megérdemli, hogy e felelősen gondolkodó szűkebb szakmai kör az olvasók minden hasznos gondolatát, ötletét élvezhesse.
Ennek érdekében igyekszem a magam részéről is minden a gyakorlatban már bevált ötletet, megoldást olvasóimmal megosztani.
A friss gondolatok mellett a közeli jövőben feltárok egy olyan új lehetőséget, mely néhány úniós tagországban már bevezetési szakaszban van és hatékonyan működő megoldást ad az új megbízók pénzügyi kockázatának csökkentésére.