+3626-550196 info@networksped.hu

Ma, az információs korban a tudás a legnagyobb érték.

A nem tudás legtöbbször a legnagyobb kockázat, a veszteségek többségének okozója.

A XXI. század immár tíz éve az információs korral köszöntött ránk. Kutatók állítják, hogy az internettel végleg lezárult az ipari korszak.

Nézzük, mit és hogyan csinál Józsi,az átlagosnak nevezhető fuvarozó, ma saját cégében, ha üzemanyag vásárlásra kerül sor.

Információt szerez a többi fuvarozótól, ők mit és hogyan csinálnak és ami tetszik neki, azt igyekszik  lemásolni.

Az egyiknek az volt a javaslata, hogy állapodjon meg a közelben fekvő X benzinkút tulajával, hogy ne kp-re hanem utalásra tankolhasson. Ugyanitt egy másik fuvaros a maga 8 járművével még pár Ft kedvezményt is kialkudott az árból literenként.

A másik azt javasolta, hogy ha van az udvarában egy 20-25000 literes tartály, akkor vegyen a nagykerben valamelyik forgalmazótól egy korrektebb árengedmény ellenében. Ez évente 2-3 vásárlást jelent, viszont a számlát 1-2 héten belül illik kifizetni és nehéz a fizetést jobban elnyújtani.

A harmadik azt javasolta, nézze meg a hazai és nemzetközi üzemanyagkártya kibocsátó társaságokat és az általa garantált éves forgalomra vonatkozóan igyekezzen egy-két céggel a számára előnyös feltételekkel megállapodni. Itt a legnagyobb problémája a szükséges letét biztosítása a kártyakibocsátó felé lenne. Nehezen tud százezreket, milliókat nélkülözni, hisz nem megy olyan jól az üzlet és a cégéből kell megélnie.

Most a közeli kútnál tankol, mert ott már régebbről ismerte őt a tulaj, így aztán kapott némi fizetési haladékot és az árképzésnél is mutatott valami rugalmasságot.

De már rebesgetik, hogy új gazdája lesz a benzinkútnak és a fizetési kedvezményt csak az kaphatja meg, aki az új tulajdonos által megjelölt garanciával rendelkezik. Józsi csak azt tudja, hogy neki semmiféle garanciája nincs, így másnak is csak ezt tudja tovább adni. És a kör kezd bezárulni. Egy lehetősége van: megállapodni egy távolabbi, Y kút tulajdonosával, már ha sikerül. Mert azt az embert nem ismeri olyan jól és az se őt. Messzebb kell elmenni majd tankolni és a feltételek se lesznek olyan kedvezőek, mint a közelben.

Jó kérdés, mi az, amit Józsi megtehetne ilyen helyzetben anélkül, hogy kockázatait növelné? Mivel üzemanyag nélkül nem megy a vas és ez a tétel jelenti a legnagyobb kiadását az összes többi között, kénytelen maradék idejében a témában elmerülve tájékozódni. Interneten szörföl, szakmai szövetségek információit böngészi és tájékozódik.

Hogy milyen következtetésre jutott és várhatóan mit fog dönteni jelen helyzetében, az a következő bejegyzésből derül majd ki.

Addig is a veszteségek elkerülése mellett dinamikus árbevétel és profit növekedést kívánok minden blog olvasómnak,

Damásdi Tibor

E-logisztika az üzleti versenyképességért