Először egy tankolásos sztori egy kedves ismerősömtől, szó szerint lejegyezve:
?Állok a sorban a kútnál, jön egy szőke kislány, valami kikent kifent cabrióval, előttem áll a sorban a pénztárnál, látszólag valamilyen okból zaklatott, de nem nagyon voltam képben a kábulattól, amit a parfümje okozott.
Szóval jön ő a kutashoz:
Csaj: hali, egy autópálya matricát lécci
Kutas: milyet?
Csaj: ccc nem tom. hány napos van?
Kutas: ilyen-meg ilyen.
Csaj: Ilyen jó lesz.
Kutas: ok, rendszám?
Csaj: Most szívatsz?
Kutas: nem, ha pályamatricát akarsz venni, nekem kell a rendszám..
erre ő: Jól van, de erre még lehet hogy rá?k (bocs a szavakért, de ezt mondta a kislány) és kirohant.
Nézzük a kutassal, hogy mit csinál, mert eltűnt a kocsija mögött.
3 perc múlva visszajött, letette, a hátsó rendszámtábláját az asztalra, és közölte a pultossal, hogy ilyen még vele nem történt, letört a körme, és a barátja már úton van, mert nem tud így vezetni miféle eljárás ez?
Kutas: nem kellett volna behozni,, elég lett volna, ha bemondod..
Erre a csaj: “úúú igen,?”
És már jött is a csaj pasija pár perc múlva egy jó nagy mercivel, bement, megkérdezte mi történt. Elmondták neki, és a kutassal egymást támogatták a röhögéstől??
Hát az üzemanyag számlák ellenőrzésekor nem a röhögéstől rángatózunk, az biztos. Tény, hogy az önköltség legnagyobb részét az üzemanyag teszi ki. Ezért is rendkívül fontos, hogyan tudja kezelni ezt a költségtételt a vállalkozás.
Mivel ez minden fuvarozónál egyformán jelentkezik, érdemes a témában szakmai közösséget kialakítani a megfelelő stratégiai partnerekkel,
– akik lehetővé teszik az utólagos fizetést készpénz használat helyett,
– biztosítják a volumenből fakadó, kiskereskedelminél kedvezőbb árszintet,
– és a mennyiséghez igazodó megfelelő fizetési biztosítékot.
Jó dolog az üzemanyag hitelkártya, a banki hitelkártya annak, akinek van. Akinek nincs, de szeretne, elég nehéz a dolga. Az még jobb, ha több kártyát is használhat a fuvarozó, mert így többféle kedvezményt is érvényesíthet a felsoroltakból. A gond ott kezdődik, hogy a kártya kibocsátók minden esetben komoly mértékű letéthez, fedezethez ragaszkodnak.
Ezt előteremteni és folyamatosan egész évben biztosítani nem kis probléma. Sok-sok millió forintot kell nélkülözniük e vállalkozásoknak, ami a mai tőkehiányos időkben igen sok gondot tud okozni. Így értékes forrást von el, köt le, ami adott esetben a vállalkozás fejlesztését szolgálhatná.
Erre keresem a jó megoldást, ezért érdemes figyelni a következő bejegyzést is.
Addig is a fenti történet jár a fejemben, mert egyre több párhuzamot látok a szőke kislány esete és némely hazai fuvarozók között.
– a gyakran félreérthető, helytelen kommunikáció,
– az adott ügy pontos ismeretének hiánya,
– a legfontosabb célok kitűzése és megvalósítása helyett a sodródás, ad hoc működés
A veszteségek elkerülése mellett dinamikus árbevétel és profit növekedést kívánok minden blog olvasómnak,
Damásdi Tibor
E-logisztika az üzleti versenyképességért
Tisztelt Damásdi Úr!
Nagyon hasznos volt a fent leírtak. A”sodródás és az “ad hoc “működésre reagálva sajnos ebben a nehéz helyzetben amikor pontosan a Waberers és a Szemerey teszi tönkre a kisvállalatokat úgy hogy ár alatt elviszik a jó munkákat,mit csináljon az a kisvállalkozás?
Üdvözlettel!
Czene István
Thank you so much for this artceli, it saved me time!