+3626-550196 info@networksped.hu

Józsi bácsinak olyan eredményes volt az első fél éve, hogy úgy döntött megjutalmazza magát. A traktor mellé és a gázpalackos Wartburg helyett egy szép nagy Mercedest nézett ki. Elment az első útjába eső szalonba és kiválasztotta a neki legjobban tetsző Mercit. Mivel sokat hallott az új kocsikról, megkérdezte, hogy ha már ilyen szép árat fizet érte, mondaná el a szalonos, mi van benne.

– Semmi extra, mondta a szalonos, és sorolta, miféle extra nincs benne.
– Hát az hogy lehet! – csodálkozott Józsi bácsi.
– Úgy, hogy minden extráért külön kell fizetni, ha bele akarja rakatni.

Nagyot csavarintott Józsi bácsi a bajszán, mert, hogy bajszos volt, meg így szokott bosszankodni. Nem volt mit tenni, külön kifizette az összes extrát.

Teltek a hónapok, de Józsi bácsi bosszúsága tovább bimbózott. Nem nyughatott a lelke a különös eljárás miatt, revánson tanakodott.

Már egy év is eltelt, amikor a sok tehene közül az egyikre furcsa jelentkező akadt. Az illető nem volt kíváncsi a tehénre, nem akarta megnézni, nem akarta megvizsgálni, hanem csak embert szalajtott érte, hogy rakja föl a teherautóra, aztán szállítsa a hétvégi házához, hangulatnak. De ízibe a számlát küldje el postán, majd megy az utalás.

Az elszalajtott ember még az árát sem kérdezte, úgy csukta föl a teherautóra. De mielőtt beröffentette volna a motort, Józsi bácsi megkérdezte:

– Árulja már el, hogy ki fia-borja ez a vevő?
– A Mercedes – nél dolgozik – mondta az ember, és átadott egy névjegykártyát a számlához – Valami fejes.
– Aha – válaszolta az öreg, és elbúcsúztak.

Józsi bácsi beballagott a konyhába, elővette a legnagyobb számlatömbjét, és nekilátott.

Alapmodell: 1 db tehén: 1000 euró+áfa

Extrák:

  • színválaszték, tarka 50,- euró
  • marhabőr huzat 100,- euró
  • termo üzemű tejtartó 50,- euró
  • 4 db lefejtő szelep 12,5 euró/db
  • 2 db polírozott szaru lökhárító 17,5 euró/db
  • trágyázó berendezés (bio) 60 euró
  • téli, nyári négyévszakos paták 28 euró
  • patánként üzemeltethető első és hátsó fék 70 euró
  • kipörgésbiztos lábak 20 euró
  • félautomata légycsapó 20 euró
  • polifonikus dallamkürt “bú” hangzással 70 euró
  • külön-külön lecsukható szemek 60 euró
  • kérődzős típusú hajtóanyag hasznosítás 150 euró
  • színre fújt behajtható fülek 20 euró
  • hátulján fűtött kesztyűtartó 30 euró
  • 100 liter, vagy két hét teljes körű garancia 80 euró

Összes felár: 893 euró+áfa
A tehén teljes ára: 1.893,-euró+áfa

Józsi bácsi amúgy a korábbi bejegyzésemben említett Józsi fuvaros apukája, aki ugyanúgy hadilábon áll a számokkal, mint a többi fuvarozó. Nézzük, mit is üzen nekünk Józsi bácsi példája pontosan?

Először is azt, hogyan kell apró elemeire szedni saját szolgáltatásunkat, és azt egyenként marketingezni. Mert marketingben sem erősek a hazai fuvarozók. Jó, jó, de mit lehet marketingezni egy Budapest-Debrecen fuvaron? Ha ugyanazt csinálod, és ugyanazt nyújtod, mint a többi fuvarozó, akkor bizony nem sokat. Illetve ha ilyen esetben még különböző marketing eszközöket is bevetsz, akkor csak gyorsabban mész tönkre.

A marketing csak akkor hasznos, ha a Te ?tehened? rendelkezik néhány fontos versenyelőnnyel a többiek tehenéhez képest. Mert hiába az a sok extra, ha nem érdekli egyik sem a vevődet.

Csak olyan extrák jelenjenek meg, amelyek tényleg fontosak a megrendelőnek, mert azok az igazi versenyelőnyök.

  • Ha fontos a Megbízódnak a jó hangulat, akkor a Te cégedben mindenkinek kellemes stílusban őszintén vidáman kell kommunikálnia szóban, írásban egyformán.
  • Ha fontos a megbízhatóság, akkor ne azt mondd, hogy megbízható vagy, hanem magyarázd el, hogy a Te cégedben ez mit jelent konkrét helyzetekben, a gyakorlatban.
  • Ha fontos a ?bőrbevonat? az exkluzivitás, akkor mondd el, nálad mitől érzik különbnek magukat a megbízók egy Bp-Debrecen fuvar kapcsán. Még hitelesebb, ha ők, maguk a megbízók mondják el a weboldaladon, prospektusodon. Példa: ?amióta a ? cég végzi a rendszeres Bp-Debrecen fuvarokat, azóta több időnk jut a saját értékesítésünk fejlesztésére, mert sokkal kevesebb időt kell a napi koordinációra fordítanunk?.

Itt az exkluzív előny a megbízónál felszabaduló plusz idő. Hogy ezt a feladatot sms-el, vagy fejlettebb levelezőrendszerrel oldod meg, teljesen mindegy. A lényeg az előny helyes kommunikációja. A többi versenytárs is tud sms-t írni, levelezni, de ők mégsem arra a célra használják, ami a jó megbízóból még több pénzt varázsol elő.

Ezek a szempontok, célok csak akkor derülnek ki, ha veszi a fáradtságot a fuvarozó és megkérdezi egy alapos kutatás, vagy mélyinterjú keretében, hogy mi is az igazán fontos a megbízója számára az ő üzlete szempontjából. És itt rögtön elvérzik szinte mindegyik kisebb fuvarozó vállalkozás, mert nincs rendszeresen megtervezett piackutatási folyamata, ami szervesen beépülne a napi gyakorlatba az eredmények gyors visszacsatolásával. Egyáltalán, nem kutatnak piacot, mert azt hiszik, ők ismerik a megbízóik összes igényét.

Pedig ez egyáltalán nincs így, sokszor még magukat is becsapják. Ha így lenne, akkor nem az ?üdvözöljük weboldalunkon? című középkori megszólítás a magunkról szóló önfényező rovattal jelenne meg, hanem olyan hiteles ügyfélidézetek, melyek a piac számára legfontosabb versenyelőnyöket érthetően közvetítik a látogatónak.

Józsi bácsi már tudja, ha hangulatnak kell a kertbe az ő tarkája, akkor nem csak a ?dallamkürt? és a többi felsorolt extra fontos, hanem az ügyfél által választott kommunikációs szabályok szigorú betartása is.

A jó hír azoknak a fuvarozóknak, akik rendszeresen olvassák ezt a blogot, Józsi bácsi példáját követve hamarosan kiderül itt az E-logisztikai Centrumban, mit és hogyan érdemes ma az információs korban marketingezni a fuvarozóknak..