A realista gondolkodás azon képességünk, hogy szilárd alapot építünk a tényekre, így biztonsággal gondolkodhatunk bármiről, olvasta egyszer Józsi valahol.
Még mindig az üzemanyag vásárlásnál tartok. Több olyan vállalkozással is találkoztam az utóbbi időben, ahol az alaptevékenység nem a fuvarozás, hanem valamilyen termék kereskedelem, és emiatt a cégvezetés úgy döntött, hogy bizonyos méretű járműparkot üzemeltetnek.
Tehát eredendően nem ennek a területnek a szakemberei, és úgy gondolják, az általános gazdálkodási szabályok ismerete és alkalmazása elegendő a flotta üzemeltetésére. Belföldi viszonylatban ez még igaz is, de ha jelentős a nemzetközi forgalma a cégnek, akkor elengedhetetlen a realitások számba vétele. Sokszor nem is érzékeli a cégvezetés, milyen komoly lehetőségeket hagynak az asztalon, mert nem szántak figyelmet és energiát egy megfelelő szakemberre, aki a cégben a nemzetközi fuvarozási szaktudást képviselné.
A megfelelő forgalmi tervezés elengedhetetlen része a tankolások megtervezése minden ismeretlen viszonylat esetében. Nem a pilóta dönti el menet közben ötletelve, hogy hol mennyit és mennyi pénzért tankol. Pontosan előre megtervezett forgatókönyv szerint kell ennek is működnie, és nem pillanatnyi ötletek, döntések mentén.
Ma elég gyorsan változnak az üzemanyagárak országonként is, ezért érdemes a nemzetközi hálózatokban felhalmozódott tapasztalatokat minden ilyen esetben alkalmazni.
Igen, ezeknek az információknak és tapasztalatoknak az ára az ő szolgáltatásaik árába rendesen beépülnek. Itt elsősorban a nemzetközi üzemanyagkártya kibocsátókról beszélek, akik ma már messze nem csak az üzemanyag forgalmazással foglalkoznak.
Forgalmukban a második helyen az úthasználati díjak szerepelnek. Az út díjak, komp, alagút, stb. használaton egy fillért nem keresnek, azok önmagukban is elég magasak.
A harmadik helyre az áfa visszatérítési szolgáltatások kerültek. Van olyan társaság, amelyik befogadja a visszatérített áfát biztosítéki rendszerébe, ezzel is igyekszik ügyfeleinek kedvezni.
A fentiek a nemzetközi fuvarozóknál alapvetően ismertek, de sok olyan terület van, ahol a ?vendégek? nem is érzékelik a valódi lehetőségeket.
Nagyobb távolságú rendszeres nemzetközi forgalom esetén érdemes 4-5 üzemanyagkártya kibocsátó ajánlatát is megismerni, és egyet – kettőt a napi működésbe bevonni. Hogy hogyan lehet az üzemanyagkártyák használatának pénzügyi terheit biztonságosan csökkenteni, azt a következő bejegyzésemben mutatom be.
A korábbi jegyzetemben jeleztem, Józsi az ismerős nemzetközi fuvarozó tankolási dilemmáját. Megkeresett több üzemanyagkártya céget, ahogy ő mondta, és közülük az egyikkel már tárgyal. Számára is a letét jelenti a legnagyobb problémát, mert sem a készpénz kaució, sem a bankgarancia szóba nem jöhet. Valamennyi letétet képes és hajlandó biztosítani, de még nem állapodott meg a céggel.
Ő meglehetősen realistán kezeli ezt a kérdést is és bízik benne, hogy rövidesen megtalálja a számára elfogadható megoldást.
Addig is a veszteségek elkerülése mellett dinamikus árbevétel és profit növekedést kívánok minden blog olvasómnak,
Damásdi Tibor
E-logisztika az üzleti versenyképességért